kaisa tuli eilen. en ole nähnyt sitä taas tosi pitkään aikaan. levoton sielu saapui vasta vähän aikaa sitten takaisin suomen maaperälle; oli roomassa sekä lontoossa.

 se oli itse asiassa lontoossa just pommien aikaan. ihan älytöntä ajatella että se oli siellä paikan päällä. itse asiassa ihan kamalaa että sitä ajattelee näin, pitäisihän sen koskettaa joka tapauksessa. kuitenkin se, että läheinen ihminen oli siellä paikan päällä todistamassa tapahtunutta (ja tapahtuvaa), teki siitä ikään kuin...todellisemman. puhuttiin asiasta flókinkin kanssa; on muutenkin ihan kamalaa että yhden lontoolaisen/kenen tahansa länsimaalaisen elämä vastaa suurinpiirtein tuhatta afrikkalaisen tai aasialaisen elämää uutisoinnin mittapuulla mitattuna. mielestäni moista ajattelutapaa tulisi koittaa välttää niin paljon kuin mahdollista, mutta niin idioottimaista ja itsekästä kuin se onkin, niin se on kuitenkin aika inhimillinen ajattelutapa. läheisyys koskettaa aina. hyvässä ja pahassa.

 joka tapauksessa kaisa tuli eilen helsinkiin ja. joo. on se täällä vieläkin. hassua kun olen nähnyt sitä aika vähän vaikka se yöpyy mun luona. no, eilen oltiin piknikillä tokoinrannassa ja käytiin vähän baareilemassakin illalla, mutta mä ja flóki oltiin tylsimyksiä ja lähdettiin himaan jo puolen yön aikaan. aamutöitä taas. tämä päivä olisi ollut helvetillinen krapulassa. töissä on tarpeeksi helvetillistä ilman krapulaakin. mua EI KIINNOSTA enää olla siellä. mä en koe minkään tason sympatioita sitä paikkaa kohtaan, ja olen pelkästään onnellinen että mulla on enää kymmenen ja puoli päivää jäljellä. sitten pieni loma ja tukholma ja muutto.

 muutto islantiin.

 mä olen luopunut kämpästäni suomessa ja aikomukseni siis on viettää reykjavíkissä hieman aiottua pidempi aika. on tosi jännittävää ajatella mitä lähitulevaisuus tuo tullessaan. en tiedä otanko tässä riskejä vai en, eihän islanti mikään NIIN erilainen maa ole ettenkö sinne heti sopeutuisi, mutta silti. se on kuitenkin meren keskellä. sieltä ei niin vaan hypätä laivaan tai lentokoneeseen hetken mielijohteesta ja olla suomessa samoin tein.
 mikä on pelkästään hyvä asia. ehkä. tarvitsen sitä, se tekee mulle hyvää odotan taas innolla uusia kokemuksia!

 huomenna me lähdetään taas pohjoisempaan tapaamaan mun sukulaisia. :) jännittävää sekin. hiuh.